Kdy a jak učit děti jazyky?

Názory na to, kdy začít s druhým jazykem se liší. My v tom máme jasno! Čím dříve, tím lépe. Ideálně od narození. Co nás k tomu vede, si můžete přečíst v našem krátkém přehledu pozitivních přínosů v rozvoji dítěte.

Maminko, koukni na naše video, stačí kliknout na obrázek uprostřed 🙂

Miminka se rozvijí pomocí poslechu, pozorování, imitování a opakování. Proto je ideální již v batolecím věku na dítě začít mluvit více jazyky, aby si naposlouchalo melodii dané řeči, mohlo zvuky napodobovat a opakovat. Jak se říká “opakování je matka moudrosti”. Děti milují, když se aktivity opakují.

Pomocí metodiky The adventures of Hocus and Lotus mohou cizí jazyk vyučovat maminky doma své ratolesti, i když jejich znalosti nejsou perfektní. Metodika obsahuje celý manuál jak na to:

  • hraní divadýlkaimitace jednotlivých postav z příběhu – imitací si děti osvojují jednotlivé postavičky a vžívají se do příběhu. U miminek se rozvíjí motorika a mimika.
  • zpěvmelodie a hudba – hudba u miminek působí na rozvoj jak hudebních tak i nehudebních dovedností. Melodie pomáhá dítěti si zapamatovat nová slova. Mimo jiné miminka milují, když jim maminky zpívají, bez ohledu na to, za jak dobré zpěvačky se považují.
  • čtenírozvoj jazyka a představivosti – poslechem se dítě učí tvořit větné vazby, rozšiřuje si slovní zásobu a učí se soustředit a zůstat v klidu. Při čtení si děti také rozvíjí představivost.

Všechny tyto vjemy působí pozitivně na fungování mozkových struktur u dítěte. Rozvíjí se prostorová orientace, paměť, slovní zásoba. V neposlední řadě má výuka dobrý vliv na chování dítěte a vytváří pouto mezi dítětem a rodičem.

Je nejvyšší čas začít 🙂 Pokud se do toho chcete pustit s námi, napište nám!

Veronika & Caleb, Hocus & Lotus

X